Mehmet Yaşar Suriye’de

Mehmet Yaşar  Suriye’de!

Şalpazarı ilçesi Geyikli mahallesi sakinlerin  Çarlaklı İmam Hatibi Diyanet-Sen
Trabzon İl Bşk. Yrd. Mehmet Yaşar  Suriyedeki vatandaşlara yardım için Memur Sen İl Başkanı Mehmet Kara, Diyanet-Sen Trabzon Şubesi’ni temsilen başkan yardımcısı Mehmet Yaşar, Eğitim-Bir Sen İl başkan Yardımcısı Ahmet Altıntaş ve Eğitim-Bir Sen Akçaabat İlçe Başkanı Hacı İsmail Bayram ‘ın bulunduğu yardımseverler  Suriye’ye gitti. Diyanet-Sen Trabzon İl Bşk. Yrd. Mehmet Yaşar  Suriye’de ki izlenimlerini şöyle anlattı.

Allah’ım mazlumların yanında yer alan, kimsesizlerin kimsesi Devletimize ve Milletimize zeval verme..
Ne çok merhametli milletimiz var Ya Rab!
Bu merhamet dolu Aziz milletimize merhamet eyle.. İç ve dış düşmanlarımızı kahreyle, perişan eyle.. Yok eyle..

Gelelim Suriye’den izlenimlerimize;

Memur Sen ailesi olarak başlattığımız bir çuval un da sen ver kampanyasında Diyanet-Sen Trabzon şubesi olarak Din görevlisi üyelerimizin yarışarak yaptığı Yardımlar sonucunda 2 TIR Un, 22 tam teşekküllü Çadır alınmıştır. Memur Sen olarak toplam; 6 TIR Un, 2 TIR tam teşekküllü Çadır alınıp Suriyeli kardeşlerimize vermek için yola çıktık. Şu anda yolda olan tırlarımızı yarın Kilis’te karşılayacağız.

Halep’e diye yola çıktık!!

Ekibimizde; Memur Sen İl Başkanı Mehmet Kara, Diyanet-Sen Trabzon Şubesi’ni temsilen başkan yardımcısı ben Mehmet Yaşar, Eğitim-Bir Sen İl başkan Yardımcısı Ahmet Altıntaş ve Eğitim-Bir Sen Akçaabat İlçe Başkanı Hacı İsmail Bayram bulunmaktadır.

İçimiz Yandı..!!

Bu sabah geldiğimiz Reyhanlı Cilvegözü Sınır Kapısın dan Suriye’ye giriş yaptık. İHH nın rehberliğinde Çadır kentleri, köyleri ve bir çok yerleşim yerlerini ziyaret ettik.

Insanlar Perişan…!!

İHH ve Kızılay çadırlarının Kurulduğu bütün Bölgeleri gezdik. Çadır kentlerin nüfusu 100 binler, 150 binler rakamındadır. Havanın sabah saatlerinde yağmurlu olması sebebiyle her taraf çamur içerisindeydi.

Çadırlarda insanlar perişan, çocuklar garip, kadınlar korkulu ve umutsuz bir şekilde gözlerimizin içine bakıyorlardı.. Sanki savaşı bitiren yokmu? Açık üşüyoruz , bir saat sonrası için yaşama umudumuz yok diyorlardı.

Vücutunda şarapnel parçaları iz bırakmış bir Suriyeli” Karşımızda ki Çadırda iki Kızımın kocalarını geçen hafta toprağa gömdük geldik, kızlarım dul, çocukları Yetim kaldı” dedi.

Bu Görüntüler karşısında ağlamamak, üzülmemek mümkün değil. Çadır kentlerde çamurların Arasında yalın ayak misket oynayarak çocukluğunu yaşamaya çalışan çocuklar vardı.
Devletimizin bütün kurumları, Diyanet, Memur Sen, ihh, Kızılay ve STK lar adeta seferber olmuş Suriyeliler için.

İHH öncülüğünde 2 adet okul inşa edilmiş. Okulun birinde on sınıf vardı. 350 sabahçı, 350 Öğleci öğrencinin ders gördüğüne Şahit olduk.

İHH Tarafından Bir ekmek fırını ile anlaşılmış, toplanan unlar bu fırına veriliyor, ekmek Yapılıyor ve Çadır kentlerden yetkili kişiler arabaya yükleyip yerinde dağıtımını yapıyorlar.

Memur Sen Il Başkanımız Mehmet Kara fırına 760 haneye ekmek dağıtılması için ödeme yaptı.

Acil ihtiyaçlar şunlardır;

1- Jeneratör
2- Tencere, tava, Kaşık vs ( makarna, pirinç verilse pişirecek bir şey yok)
3-Tüp
4- Isınma gereci
5- Çadır

Tespit ettiğimiz lazımlı bu acil ihtiyaçlar için Türkiye genelinde acilen bir kampanya başlatılmasını zaruri gördük. ( bir kaç il Çadır, bir kaç il un, bir kaç il tabak, Kaşık, tencere, bir kaç il tüp, bir kaç il jeneratör, bir kaç il gıda ve su…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here